広告付きNetflix、米国で100万ユーザーを突破・・・広告ビジネスは立ち上がるか?

Bloombergが報じた社内データによれば、Netflixの広告付きサービスは、開始2ヶ月目に米国で約100万人の月間アクティブユーザーに達したということです。ユーザー数は発売から1ヶ月で500%以上、2ヶ月目にはさらに50%増加しました。このニュースはNetflix社の広告付きサ…

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<p>LOS ANGELES, CALIFORNIA – OCTOBER 07: The Netflix logo is displayed at Netflix’s Los Angeles headquarters on October 07, 2021 in Los Angeles, California. The IATSE union which represents Hollywood’s film and television production crews voted to authorize a strike, calling for better working conditions and higher pay amid a surge in streaming demand. Negotiations are ongoing but a strike may be imminent. (Photo by Mario Tama/Getty Images)</p>
  • <p>LOS ANGELES, CALIFORNIA – OCTOBER 07: The Netflix logo is displayed at Netflix’s Los Angeles headquarters on October 07, 2021 in Los Angeles, California. The IATSE union which represents Hollywood’s film and television production crews voted to authorize a strike, calling for better working conditions and higher pay amid a surge in streaming demand. Negotiations are ongoing but a strike may be imminent. (Photo by Mario Tama/Getty Images)</p>
  • 広告付きNetflix、米国で100万ユーザーを突破・・・広告ビジネスは立ち上がるか?

Bloombergが報じた社内データによれば、Netflixの広告付きサービスは、開始2ヶ月目に米国で約100万人の月間アクティブユーザーに達したということです。ユーザー数は発売から1ヶ月で500%以上、2ヶ月目にはさらに50%増加しました。このニュースはNetflix社の広告付きサービスの動向を追跡してきた人には少々驚きかも知れません。というのも、Netflix社は、最初の数週間は広告主に約束したほど多くの視聴者を提供できず、混乱に陥ったとの情報が錯綜したからです。


《前田邦宏》

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前田邦宏

前田邦宏

メディアイノベーション見習いスタッフ。海外調査の最新動向を担当。分野を問わず、調べ物が好き。

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