TikTok、ゲーム以外のモバイルアプリで初めて消費者支出100億ドルを達成

短編動画のソーシャル現象は、今年だけで既に40億ドル近くを売り上げ、これらすべては、同プラットフォームのコンテンツ制作者へのプレゼント購入に使われた仮想コインによるものです。

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<p>CULVER CITY, CALIFORNIA – AUGUST 27: The TikTok logo is displayed outside a TikTok office on August 27, 2020 in Culver City, California. The Chinese-owned company is reportedly set to announce the sale of U.S. operations of its popular social media app in the coming weeks following threats of a shutdown by the Trump administration. (Photo by Mario Tama/Getty Images)</p>
  • <p>CULVER CITY, CALIFORNIA – AUGUST 27: The TikTok logo is displayed outside a TikTok office on August 27, 2020 in Culver City, California. The Chinese-owned company is reportedly set to announce the sale of U.S. operations of its popular social media app in the coming weeks following threats of a shutdown by the Trump administration. (Photo by Mario Tama/Getty Images)</p>
  • TikTok、ゲーム以外のモバイルアプリで初めて消費者支出100億ドルを達成

TikTokは、第1四半期にモバイルアプリとして初めて、1四半期で10億ドルを超える世界的な消費者支出を記録しました。

TikTokは、2023年に62億ドル以上の消費者支出を記録し、1年間で38億ドルの追加売り上げを達成しました。これは、2023年の開始時点から61%の成長であり、2022年の33億ドルを15%上回っています。


《前田邦宏》

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前田邦宏

前田邦宏

メディアイノベーション見習いスタッフ。海外調査の最新動向を担当。分野を問わず、調べ物が好き。

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